top of page
חיפוש

איך לחזק את הקשר עם הלקוח באמצעות ניוזלטר


דיוור באמצעות דוא"ל או הדואר המסורתי, הוא הכלי המרכזי בחיזוק הקשר עם הלקוח והנעה לפעולה

למה ניוזלטר

כאשר אנו שולחים ניוזלטר עומדות לנגד עיננו שתי מטרות – חיזוק הקשר עם הלקוח והנעה לפעולה. מטרות עלו עלולות להתנגש זו בזו או להשתלב בהצלחה, הכול בהתאם לחומרים המוכנסים לתבשיל, לתיבול, ולבחישה. חיזוק הקשר בין העסק והלקוחות דורש ניוזלטר המכיל תכנים אטרקטיביים ורלוונטיים המעניינים / מועילים /מפתים את הקורא. ניוזלטר שכזה ממצב את העסק השולח כעסק המומחה בתחומו והמשקיע (ללא תמורה!) בלקוחותיו. ניוזלטר הוא גם הזדמנות טובה לשמוע את הלקוח במייל חוזר, פעולה המחזקת עוד יותר את הקשר בין הצדדים.

ניוזלטר כמניע לפעולה

הנעה לפעולה של הנמען היא ממטרותיו העיקריות של כמעט כל ניוזלטר. הנעה לפעולה יכולה להיות: כניסה לאתר העסק, ביקור בבית העסק, קניית מוצר וכדומה. יש לזכור כי מטרה זו היא מטרה של העסק אך לאו דווקא של נמען הניוזלטר. לכן ניוזלטר שעיקר מהותו במכירת מוצר או שירות דומה לאיש מכירות המתיישב על שולחנו של הנמען והיחס אליו יהיה בהתאם.

ניוזלטר = מגזין

היחס אל ניוזלטר חייב להיות כמו יחס לכל אמצעי מדיה אחר. ניוזלטר לא מעניין ולא מושך לקריאה שקול לערוץ טלוויזיה המשדר תוכניות לא מעניינות. ניוזלטר המכיל הצעות מכר בלבד שקול לעלון פרסומי, המכיל פרסומות בלבד ללא כל סיבה לעיין בו אלא אם כן אתה מוצב במגדל שמירה אי שם בשיזפון וגם אז רק אחרי 5 שעות שמירה לפחות. הפיתרון הוא בדיוק כמו בעיתון, טלוויזיה או רדיו. ניוזלטר צריך להכיל חומר רלוונטי מעולם התוכן של העסק. משתלה תגיש אייטמים על תחזוקת גינה, מידע על פרחי העונה, מזיקים וכדומה. חנות אופניים תספר על טיול אופניים מיוחד, ציוד אופנים חדשני ועוד. בין לבין ישובצו הצעות מכר לשתילים או לחולצות רכיבה.

רק אהבה (לתוכן) מביאה אהבה (למוצר)

לסיכום יש לזכור כי אף אחד לא אוהב שצועקים עליו מתוך תיבת הדואר שלו. ניוזלטר המכיל תכנים הרלוונטים לנמען יזכה באהדתו, יחזק את הקשר עם בית העסק וירכך את התנגדותו להצעת המכר או ההנעה לפעולה.

נכתב ע"י רועי פרידלר קופירייטר ואיש תוכן. לפרטים נוספים התקשר: 052-8383256

bottom of page